Opis

 

ZW3D Standard - Program CAD do projektowania 3D

Zaawansowane modelowanie powierzchniowe

  

Złożenie zaprojektowane w ZW3D CAD CAM
 
 
 
ZW3D Standard - Zaawansowane projektowanie CAD w przystępnej cenie

 

ZW3D Standard to program CAD do projektowania 3D dowolnych kształtów. ZW3D CAD/CAM to zaawansowane narzędzie projektowe, ułatwia modelowanie powierzchniowe. Moduł Standard ZW3D dostarcza pełen pakiet translatorów. ZW3D zintegrowany system CAD/CAM zawiera również wszystkie narzędzia do tworzenia i edytowania rysunków 2D (dokumentacji technicznej) części, złożeń zawierających BOM (listę materiałów) oraz moduł do inżynierii odwrotnej (reverse engineering).

 

ZW3D 2016 CAD CAM nowości

 

Jak program ZW3D Standard do projektowania 3D ułatwia pracę ?

 

1. Łatwy w obsłudze i przejrzysty wygląd

Standard1

 

Interfejs wstążkowy, typowy dla popularnych systemów np. Microsoft Office.

Możliwość dowolnego dostosowania ikon i pasków narzędzi.

Saumouczki 3D wraz z podręcznikami kursami CAD po polsku.

Czytelne ikony z podpowiedziami ułatwiają naukę.

 

 

 

 

 

 

 

 


2. Zaawansowane modelowanie bryłowe i powierzchniowe

 

ModelowaniePowierzchnioweModelowanie 3D za pomocą standardowych metod opartych o szkic i historię.

Proste i często stosowane metody projektowania 3D takie jak: wyciągnięcie, wyciągnięcie po ścieżce, przez obrót, po profilach i inne.

Opcja coraz bardziej popularnego projektowania bezpośredniego.

Zaawansowana kontrola nad krzywiznami i stycznościami powierzchni.

Możliwość projektowania bryłowego i powierzchniowego (te same operacje dla powierzchni i brył).

 

 

 

 


 3. Moduł do tworzenia złożeń i animacji

 

Standard2

 

 

Widoki rozstrzelone złożenia 3D.Tworzenie złożeń i możliwość modelowania 3D w kontekście złożenia.

Tworzenie animacji złożenia i nagrywanie do formatu AVI

Konfiguracje w złożeniach.

Lista materiałowa BOM.

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Tworzenie elementów blaszanych i automatyczne rozwinięcie

 

 ElementBlaszany 3d

Pełne i częściowe odgięcie krawędzi

Definiowalny współczynnik K

Zamykanie narożników

Zgięcia wzdłuż dowolnej linie

Połączenie po profilach

Przetłoczenia otwarte i zamknięte

Exportowanie rozłożenia do DWG i DXF

 CAD

 

Chcesz wiedzieć więcej na temat elementów blaszanych w ZW3D przeczytaj artykuł.
 

 


5. Konstrukcje spawane

Moduł Standard programu ZW3D umożliwia tworzenie konstrukcji spawanych. Projektowanie konstrukcji spawanych w programie CAD jest efektywne i bardzo proste, ponieważ profile możemy umieszczać na krawędziach brył, szkicach płaskich i szkicach 3D, w zależności od potrzeb. Standard oraz wyższe moduły zawierają pakiet narzędzi niezbędny do budowania konstrukcji spawanych.

ZW3D konstrukcje spawane przyczepa Standard

Bogata biblioteka gotowych profili z możliwością rozbudowywania o własne kształty i wymiary jest dodatkową zaletą modułu. Już podczas wstawiania profili do projektu, można wybrać jeden z kilku sposobów automatycznego przycinania lub zrobić to ręcznie w późniejszym etapie projektu 3D.


 6. Wytłoczenie obrazu 

Operacja Wytłoczenie obrazu jest unikalną funkcją programu ZW3D i wyróżnia program ZW3D na tle konkurencji innych systemów CAD. Funkcja jest dostępna w module Standard oraz kolejnych bardziej zaawansowanych modułach.

Wytłoczenie obrazu polega na zmianie wysokości punktów rozciągających ścianę, na podstawie skali szarości wczytanego obrazu. Rezultatem tej operacji jest obraz „wytłoczony” na podobieństwo płaskorzeźby. Oto przykład działania tej operacji:

Zw3D standard wytłoczenie obrazu

 


7. Biblioteka normaliów CAD 3D

 

NormaliaPartSolutions

Do programu ZW3D Standard dołączona jest Biblioteka części znornalizowanych

Opcja automatycznego wstawiania modeli z biblioteki do złożeń.

Możliwa późniejsza edycja wstawionego elementu.

Opcja rozbudowy biblioteki o modele 3D pobrane od różnych producentów.

Zintegrowana Biblioteka zapewnia ogromne możliwości wstawiania części. Oznacza to skrócenie czasu tworzenia modeli i zwiększa efektywność pracy.

 

 


 

8. Importowanie modeli z innych systemów 3D - wymiana  danych 3D

Standard3

    Możliwość importu plików z innych systemów CAD poprzez pliki neutralnych STEP,  IGES,  Parasolid

    Wczytywanie plików bezpośrednio z innych systemów.

    Po wczytaniu możliwa jest:

    naprawa geometrii i jej edycja

    tworzenie rysunków 2D i wstawianie do złożeń

    przygotowanie do obróbki CAM

 

 

 

 


 

 

9. Tworzenie dokumentacji 2D i możliwość zapisu do DXF i DWG

 

Na podstawie zamodelowanego elementu można automatycznie utworzyć dokumentację 2D

 

W dokumentacji można użyć:

Automatycznych widoków 3D z przekrojami i widokami szczegółów

Tabel materiałowej, otworów i elektrod

Standard4

Możliwość tworzenia przerwania na długich elementach

Przenoszenie wymiarów z modelu 3D

Adnotacje spoin, oznaczenia chropowatości, tolerancji.

Formatowalna tabela z automatycznym uzupełnianiem.

 

 

 

 

 

 


 

10. Moduł do pracy z chmura punktów

 

Moduł Standard służy do pracy z plikami pochodzącymi ze skanerów 3D i daje szerokie mozliwości:  

Standard5  Zmiana chmury punktów XYZ na powierzchnię

Edycja STL - odkształcanie STL

Redukcja punktów

Przycinanie punktów

Uzyskanie krawędzi z STL

 


 

 Do każdego modułu ZW3D zapewniamy odpowiedni kurs CAD. 

Szkolenie CAD ułatwi pracę w systemie! 

 

Ciekawe funkcje

 

Program ZW3D moduł Standard

Nawijanie zwektoryzowanej grafiki na kulę: na przykładzie modelu kuli ziemskiej: 

 

 

Import obrazka z rozszerzeniem JPG -  zamieniony na wektorowe krzywe, niedociągnięcia są wyrównywane krzywą połączoną. Na końcu szkic jest zawijany na kulę oraz wyciągnięty po normalnej do ściany.

 

Projektowanie i rendering zlewu kuchennego:

 


Modelowanie zlewu kuchennego w programie ZW3D i fotorealistyczny rendering powstałego projektu w Key Shot.

Elastyczne przekształcenia modeli: cylindryczne zgięcie rury, toroidalne zagięcie

 

Możliwości

 

Program ZW3D moduł Standard 

Tworzenie balustrady

 

ZW3D KeyShot

Modelowanie i rendering -  butelka wybielacza:

 

 

 Modelowanie przyczepy z konstrukcji spawanych w ZW3D:

 

 

Modelowanie powierzchniowe na STL: szybsze modelowanie elementów mechanicznych na modelu z siatek trójkątów: 

 


 

Operacje elastycznych przekształceń w ZW3D: morficzne przekształcanie brył, wyginanie i skręcanie brył na przykładzie felgi samochodowej:

 


 

Funkcja nawijania brył na zagięte kształty: operacja rozwiń na płaszczyźnie, powielanie przy pomocy szyku: 

 

 

 

 Funkcja przekształcania geometrii przy pomocy punktów na modelach bryłowych lub na modelach z siatek trójkątów:

 


 

Wytłoczenie obrazu na medalu:

 

 

Rezultatem tej operacji jest obraz „wytłoczony” na podobieństwo płaskorzeźby.

 

 

Modelowanie od A do Z


Program ZW3D moduł Standard

Modelowanie 3D czyli modelowanie powierzchniowe Chevrolet'a Camaro

 W tym miejscu przedstawimy różne sposoby modelowania 3D oraz zagadnienia dotyczące modelowania w programie ZW3D. 

 

 Jak zamodelować auto na podstawie obrazków z planami?

 

Pokażemy jak edytować pobrane z internetu plany i prawidłowo je umieścić w programie CAD (na podstawie oprogramowania ZW3D CAD/CAM). Sugerowany program graficzny - darmowy MS Paint, projektant używał Photofiltre (również darmowy).

 

W tym odcinku można zobaczyć jak rozpocząć modelowanie pierwszej powierzchni czyli jak wymodelować 3D przedni błotnik i drzwi.

Główną funkcją wykorzystaną do tych operacji jest Tworzenie krzywej 3D, poprzez rzutowanie krzywych punktowych umieszczonych na dwóch, prostopadłych do siebie płaszczyznach.

 

 

 

Modelowanie 3D tylnego błotnika przedstawione w odcinku 3 związane jest z pofalowania powierzchni. Ten efekt można zniwelować zastępując krzywą punktową, łukami i liniami, a następnie scalić je w splajn.

 

 

 

W tym odcinku modelujemy dolną część drzwi i przedniego błotnika oraz przednie nadkole. Powierzchnie te wykonuje się przy pomocy operacji Siatka krzywej.

 

Pokazujemy modelowanie nadkoli Chevroleta Camaro. Jedną ze ścian zbudujemy przy pomocy Wyciągnięcia po profilach.

 

Jak zbudować próg samochodu w ZW3D? Dolną krawędź progu wykonamy przy pomocy linii 3D. Najszybszy sposób, aby ją narysować polega na złapaniu za punkty charakterystyczne na modelu 3D.

 

Ten odcinek pokazuje jak wymodelować górną część przedniego i tylnego błotnika, oraz fragment drzwi pod szybą. Ta ostatnia powierzchnia jest tworzona przy pomocy Łaty MES jako, że składa się z 3 krawędzi.

 

Zobacz jak wygląda modelowanie 3D słupków A i C oraz blachy pod bocznymi szybami. Aby ułatwić tworzenie słupków, skorzystamy z funkcji odsunięcia krzywej.

 

W tym odcinku weźmiemy na warsztat pas przedni Chevrolet'a. Przy wycinaniu miejsca na grill, posłużymy się operacją przycięcia do krzywych.

 

Przyjrzyj się teraz modelowaniu dolnej części zderzaka, wraz ze zintegrowanym spoilerem. Przy jego tworzeniu przyda się opcja Dzielenia krzywych 3D (przytnij/podziel w punkcie).

 

 

Film uczy jak dodać wloty powietrza w zderzaku i przygotować miejsce na grill. Aby ułatić przycięcie ściany wlotu powietrza, skorzystamy z operacji Odsunięcia krawędzi ściany.

 

Film pokazuje jak dodać dwie powierzchnie wokół maski. Aby uzyskać lepszy efekt trzeba rozciągnąć ściany słupka A przy pomocy operacji Wydłuż ścianę.

 

W tym odcinku dowiesz się jak naprawić powierzchnię z poprzedniego odcinka. Ponad to zobaczysz jak można modelować maskę samochodu. Tutaj pomocna okaże się operacja Dzielenia krawędzi.

 

Przyjrzyj się jak można dodać powierzchnię podszybia, a potem klapę bagażnika. Ściana podszybia jest tworzona operacją Dwuścieżkowego wyciągnięcia, dzięki czemu nie musimy dodawać końcowego profilu.

 

Teraz dowiesz się jak zamodelować tylny zderzak. Wnękę na tablicę rejestracyjną można przygotować przy pomocy ściany liniowej. W ten sposób wykonamy sztywne połączenie ścian.

Projekty 3D

 

Program ZW3D moduł Standard 

 Zainspirowani różnorodnością pojazdów stworzonych dla potrzeb gwiezdnej serii "Star Wars" przestawiamy jak można zaprojektować 3D statek kosmiczny ETA 2 - Actis. Zapraszamy do udziału w naszym Konkursie Kosmiczny Projekt 3D oraz do przyjrzenia się możliwością programu ZW3D CAD/CAM:


 

 


 

 


Pokazujemy opracowanie osłony kabiny stosując modelowanie hybrydowe. Pozostałe elementy (wnęki na osłony skrzydeł i podwozie) będą wykonane przez modelowanie bryłowe. Na koniec zastosujemy mapowanie grafiki, żeby dodać obraz na wyświetlacz w kokpicie oraz wektoryzację grafiki i nawinięcie szkicu, aby odrysować logo Republiki na kadłubie statku.

Pokazujemy jak złożyć kabinę myśliwca i osłonę kabiny w całość. Ważne jest, aby złożenie umożliwiało otwieranie osłony. Kolejny etap to utworzenie modelu rozkładanej osłony na skrzydle w kontekście złożenia. Dzięki temu zabiegowi możemy podglądać całe złożenie oraz wykorzystywać różne typy geometrii (krzywe, ściany, kształty, powierzchnie). Trzy pozostałe osłony odbijemy operacją lustra i nadamy im odpowiednie więzy.

Odcinek pokazuje dalszą pracę nad złożeniami, a dokładnie opracowanie podwozia statku. Tutaj również zastosowana została technika budowania części w kontekście złożenia. Na koniec nadamy im odpowiednie więzy.

Model statku ETA-2 Actic jest już skończony! Teraz zajmiemy się jego wizualizacją. W tym celu wykorzystamy program KeyShot zintegrowany z programem ZW3D. Opracujemy renderingi statku w dwóch wariantach: ze złożonymi i rozłożonymi osłonami na skrzydłach.


Poprzedni odcinek pokazywał jak wykonać renderingi lecącego myśliwca. Teraz zaś przygotujemy rendering dla statku już po wylądowaniu. Dlatego najpierw ustawimy model z otwartą kabiną i wysuniętym podwoziem w programie ZW3D, a następnie przejdziemy do renderowania w programie KeyShot.

W tym odcinku poruszymy naszym statkiem kosmicznym i zrobimy w ZW3D dwie animacje. Pierwsza animacja 3D z lotu próbnego, druga z lądowania.